Transportförsäkring

Skydda er beställning från skador, förlust och stöld.

eBygghandel ger våra kunder Transportförsäkring till mycket rimliga priser. Ni behöver inte oroa er längre för skadad eller försvunnen beställning under leverans. eBygghandel försäkrar din beställning fullt ut när du tar ut vårt Transportförsäkring.

Vi är dedikerade till att ge dig den bästa upplevelsen från det att du landar på vår sida tills ni har mottagit er leverans.

Varför ska du försäkra din försändelse?

Det finns få saker värre än ett förlorat eller skadat paket vid leverans. Det är därför vi nu erbjuder billigt och prisvärt Transportförsäkring på alla beställningar. För att utnyttja denna tjänst, välj helt enkelt att ni vill ha Transportförsäkring i kassan.

Vad händer då om min beställning blir skadad eller försvinner om jag har fraktskydd?

Om din beställning försvinner under leveransen, maila bara till support@eBygghandel.se med ert ordernummer och datum då er beställning skulle komma. En av våra kundtjänstmedlemmar kommer att ordna om leveransen åt er omedelbart.

Om er beställning skadas under leveransen, maila helt enkelt support@eBygghandel.se med fotografier på era skadade produkter och ordernummer. En av våra kundtjänstmedlemmar kommer att ordna om leveransen åt er omedelbart.

Se också till att markera på leveransdokumentet bredvid er signatur vad som är skadat och hur många. Underlåtenhet att märka leveransdokumentationen med det som är skadat kan ogiltigförklara ert krav.

Vad är skillnaden mellan att ha Transportförsäkring och att inte ha Transportförsäkring?

Om ni använder Transportförsäkring och om er beställning blir förlorad, stulen eller skadad kommer den att ersättas omedelbart (beroende på lagernivåer).

Om ni inte har Transportförsäkring på din beställning och din beställning är borttappad, stulen eller skadad under transporten, kan det bli en fördröjning i att organisera ersättningar eftersom en tvist måste lämnas in till transportören av materialet. Detta kan kräva ytterligare information från kunden (beroende på om beställningen gick förlorad, stulen eller skadad) som sedan skickas vidare till transportören så att en tvist behandlas eller materialet lokaliseras. Detta kan ta några dagar även veckor att bearbeta för att sedan bli behandlad igen för en ny leverans.